Honda CB1000R *Neo Sport*NYHET* -18 2018

Pris 149 900:- SEK
Återförsäljare Fottas MC AB
Årsmodell 2018
Reg.Nr. QRK734
Typ Touring/Landsväg
Färg Svart el Röd
Växellåda Manuell
Bränsle Bensin
cc 1000
Info

Förboka nu för säker leverans till våren. 2018 års CB 1000R sticker ut från mängden och är inte bara en sporthoj utan kåpor som alla andra streetfighters. Istället är maskinen en modern kombination av ren körglädje och unik design i ett fräscht paket. Motorcykeln både ser ut, känns och fungerar annorlunda jämfört med föregångaren. För att få fram den nya identiteten var Hondas konstruktörer tvungna att ta ett nytt grepp om det tuffa streetfighter-stuket hos gamla CB-1000R. På samma gång var målet att förbättra prestanda och att ge marknaden något oväntat. Formgivningen bygger på retro-industriell minimalism, där stilen är väldigt avskalad och sportigheten är utbytt mot metallytor med struktur enligt designtemat Neo Sports Café. Resultatet är en maskin med unik identitet och drag av både naken sporthoj och spartansk caféracer. Nya CB1000 är helt omarbetad med fokus på körglädje och den har inga problem att hänga med sportigare och starkare modeller på kurviga vägar. Samtidigt har den potential att göra sin ägare stolt med bara utseendet. Oavsett om det gäller utseende, känsla, prestanda eller teknik, så är det svårt att inte lägga märke till nya CB 1000. CB 1000 R 2018 står för både kvalitet och kvantitet. Föraren har stora mängder prestanda till sitt förfogande med köregenskaper som en supersporthoj. Å andra sidan finns en innovativ, minimalistisk design som ger maskinen en helt ny attityd. Radfyran har finslipats så att den ger 16 % mer effekt strax över 10 000 varv/min och 5 % mer vridmoment i mellanregistret, där det behövs som mest och är som roligast. Mer kraft tillsammans med 4 % lägre utväxling gör att maskinen accelererar snabbare än förut. Genom de första tre växlarna upp till 130 km/h är CB 1000R faktiskt strået vassare än CBR1000RR. Assisterande slirkoppling ökar stabiliteten. Nytt är även elektronisk gasreglering med tre förinställda körlägen och ett läge som föraren själv kan ställa in. Nivåer för effekt, motorbroms och antispinn samverkar i varje körläge och ger föraren bästa möjliga förutsättningar utifrån förhållandena. Avgasljudet blir ett rått ylande när varvtalet stiger. CB1000 R 2018 är 12 kg lättare än föregående modellen och vikt-/effektförhållandet är 20 % bättre. Den är också mindre, men har ändå en mer avslappnad körställning. Chassit består av en centralram av stål med fyrkantsprofil, en inverterad Showa-gaffel av typen Separate Function Big Piston (SFF-BP) och en Showa enkeldämpare baktill. Radialmonterade frambromsok, ABS och ett bredare 190-bakdäck hör också till chassinyheterna. cb cb1000r cb 1000r 1000 r neosports